2020年6月8日 星期一

波蘭種【香蔥十字包】(附食譜)

 波蘭種【香蔥十字包】(附食譜) 
哈哈~全職煮婦。。年中無休,明明爭取咗假日唔煮飯,但又會整下午茶比我家大老爺同小姐們歎😅
其實。。爭取假日唔煮飯嘅原因,係因為想試做一D未做過嘅食譜,成功後,會撰寫文字食譜或拍片同大家分享,哈哈~佢哋少咗兩餐飯食,跟住做白老鼠試食新攪作,暫時都冇乜投訴啊~😜
雖然我有出過麵包書,不過書內食譜都只是圍繞家庭式(港式)麵包,簡單易做為主,哈哈哈~其實我好想鑽研歐式包,但我家大老爺同小姐們獨愛鬆軟的港式/日式麵包,咁我唯有繼續投其所好,製作港式/日式包算了(哈哈哈~懶人多藉口)LINE Creators' Stickers - Dancing middle-aged. Example with GIF ...
至於製作麵包時,為追求麵包鬆軟度保濕度或風味,有多種嘅「種」或「法」衍生出嚟,包括液種、冰種、湯種、牛奶湯種、魯邦種、波蘭種、酸種、直接法、中種法、冷藏法、老麵法、水合法,林林總總,琳琅滿目,仲有未提及嘅天然酵母法,可能窮一生精力都未必玩得曬。隔雾门杀boss(已补视频,有土豆,马铃薯和薯仔在线视频任君选择 ...
哈哈~其實液種法,多年前我有做過,但太耐冇整過呢個種,已經徹底將佢忘記了,見到波蘭種呢三個字,覺得好新鮮,整完之後,先發現有似曾相識嘅感覺,哈~原來佢係液種法,不過放入雪柜慢慢發酵,又叫做冰種法,哈哈哈~佢咁多個藝名,都係波蘭種呢個稱呼比較華麗,攪到我舊瓶新酒又來玩過◇◇◇◇我手寫我心◇◇◇◇
以往獨愛湯種法製作麵包,波蘭種會係新寵兒,雖然佢要早一日整定個麵種,但過程超簡單,撈埋一堆就是了~ hahaha~ 放一晚之後,就見到佢充滿氣泡,有蜂窩組織的~
跟住加入主麵糰,搓揉光滑~
關於波蘭種的由來,文章末段有輕輕提及喔~
第一次發酵後,脹卜卜,我家二小姐Ruby見到個麵糰話要篤佢,最後我如佢所願,叫佢洗乾淨隻手,篤飽佢但唔可以篤爆佢😆
第一次發酵後按壓排氣,平均分割為9等份,鬆弛15分鐘,造型,第二次發酵45分鐘
發酵完成,於表面掃上蛋液,界十字
唧入蔥花牛油
放入已預熱180度焗爐內烤焗17分鐘即成(不同品牌爐溫各異,或須自行調較溫度及時間)
麵包組織請收看短片

波蘭種【香蔥十字包】食譜材料 (烤盤呎吋23cm x 23cm)
波蘭種: (製作好嘅麵種,最佳使用期:兩日)
高筋麵粉60
水份60
即用酵母0.6克 (哈哈~冇睇錯,係1克都唔夠,0.6克,其實應該再少D,不過太少更難磅,麵糰只需要慢慢在雪柜發酵,不用加入太多酵母的喔)

主麵糰:
高筋麵粉240
30
2
蛋液12
奶粉10克(沒有可以不加)
水份120
即用酵母2.4
無鹽牛油20

香蔥蒜蓉牛油(唧於表面):
有鹽牛油40
小蔥花5
做法:
1)波蘭種拌勻,置於室溫15分鐘,然後放入雪柜普通格發酵約12小時(兩天內用完)
2)主麵糰加入波蘭種搓勻(無鹽牛油除外),搓揉均勻後,加入無鹽牛油搓至光滑,放入不鏽鋼盆,表面蓋上保鮮紙,發酵至兩倍大,須時約45分鐘至1小時,視乎室溫溫度而定
3)發酵完成後,按壓排氣,平均分割為9等份,滾圓鬆弛15分鐘後,造型,置於烤模內,發酵至兩倍大,須時約45分鐘至1小時,視乎室溫溫度而定
4)第二之發酵完成後,表面掃上蛋液,界十字,表面唧上香蔥蒜蓉牛油,放入已預熱達180度焗爐內焗17分鐘即成(溫韾提示:不同品牌爐溫各異,或須自行調較溫度及時間)
(For 東芝水波爐谷友:
已預熱Convection 180度焗7分鐘,然後轉170度焗10分鐘即成)

網上找到關於「波蘭種」之解說:
Poolish法(液種法,又稱冰種或水種法)是19世紀波蘭的麵包師傅發明的,20世紀初時傳入了法國並流傳至今,為製作歐式麵包的常用方法之一。液種經過低溫長時間發酵後已獲得充分的活性,能縮短主麵糰的發酵時間,且有別於一般常用的直接法中種法需要長時間照料麵糰,液種法的操作時間較有彈性,只需前一天備好液種,第二天便能輕鬆做好麵包,即便是新手成功機率也很高。
液種法的起種材料只有麵粉、水跟酵母,通常取總麵粉量的20~40%來製作液種,並加入與麵粉等量的水使麵糰在高含水情況下進行水合作用,添加的酵母量則為總酵母量的20%。用液種法做出來的麵包質地鬆軟細緻,麵粉香氣豐富不帶發酵酸氣,最能呈現出麵包本身的天然香甜味。
(我已關閉網誌留言欄,歡迎大家到我的專頁內留言~^0^~)
(我在Facebook開了專頁,方便大家留言,歡迎大家加入閒
話家常啊~)

何師奶 ~《全職"煮"婦生活逸事 烹飪分享》


沒有留言:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...